International Colloquium for Doctoral Students Krakow 2025 – Wspólne warsztaty Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz Budapest University of Economics and Business
W dniu 24 kwietnia 2025 roku na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie odbyło się International Colloquium for Doctoral Students Krakow 2025, zorganizowane z inicjatywy Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (UEK) oraz Doctoral School of Entrepreneurship and Business działającej przy Budapest University of Economy and Business (BUEB). Wydarzenie zgromadziło doktorantów obu szkół doktorskich, a także kadrę naukową zaangażowaną w recenzowanie i opiniowanie projektów badawczych.
W ramach kolokwium, doktoranci mieli możliwość przedstawienia założeń swoich projektów badawczych, omówienia metodologii, a także zaprezentowania dotychczasowych wyników. Przedstawione przez doktorantów prezentacje sprzyjały wymianie poglądów w międzynarodowym gronie oraz umożliwiły zdobycie cennych opinii i wskazówek od ekspertów z różnych ośrodków naukowych. Warsztaty stanowiły istotny element wspierający rozwój naukowy uczestników, umożliwiając refleksję nad prowadzonymi badaniami i ich dalszym doskonaleniem.
Wydarzenie miało na celu nie tylko prezentację projektów, ale także budowanie relacji między młodymi naukowcami, wymianę doświadczeń oraz inspirowanie do dalszych interdyscyplinarnych działań badawczych. International Colloquium for Doctoral Students Krakow 2025 zostało zorganizowane w ramach realizowanego przez Szkołę Doktorską projektu STER NAWA pod nazwą „Szkolenia, Talenty, Eksperci, Różnorodność – Umiędzynarodowienie Szkoły Doktorskiej UEK”.
Podczas zamykającej sesji dyrektorzy obu szkół doktorskich podkreślili wagę współpracy międzynarodowej w rozwijaniu badań naukowych i wzmacnianiu jakości kształcenia doktorantów oraz wyrazili zadowolenie z poziomu prezentowanych projektów oraz zaangażowania doktorantów. Jednocześnie zadeklarowali wolę kontynuowania współpracy instytucjonalnej, m.in. poprzez organizację kolejnych edycji kolokwium oraz rozwijanie wspólnych inicjatyw naukowo-dydaktycznych.

